Gerincnyújtó gravitációs pad

Masszázs, Pilates óra és gerinc torna után is nagyon hatásos a pad használata.

Gyakori kérdések a pad használatával kapcsolatban:

Mennyi ideig kell fordított testhelyzetben lenni?
Minimálisan legalább 3-5 percre van szükség, hogy hatékonyan el kezdjenek tehermentesüljenek az ízületek. Függ azonban attól is, milyen gyorsan képesek ellazulni  az  izmaid. Fontos a nyújtás során, hogy folyamatosan figyeld a tested reakcióját  és ne feledd hogy a gravitációs nyújtópad használatának a kikapcsolódás és a relaxálás érzését kell jelenteni.
A kezdők megkönnyítik a rutinszerzést, ha 1-2 perc nyújtással kezdenek élvezik a kellemes jól eső érzést, és jól érzik magukat. Ne feledd, hogy a nyújtás olyan mint egy edzésprogram. Tartsd be a fokozatosság elvét, ha fájdalom, vagy kellemetlen érzés jelentkezik, csökkentsd a szöget vagy az időtartamot. Gyere vissza vízszintes helyzetbe és pihenj, vagy hagyd abba a nyújtást. Inkább egy kisebb dőlésszögben tölts el több időt, amit fokozatosan emelj 10-15 percre. Találd meg azt a szöget ami kényelmes, komfortos és egy jóleső nyújtózkodás érzetét adja. Túlnyújtás esetén izomlázad lehet, ami a következő használatkor gátol abban, hogy a tested reakcióját pontosan érzékeld.

Milyen gyakran kell használni?
A maximális eredmény érdekében javasoljuk, hogy használd a KiroMED nyújtópadokat rutinszerűen naponta, akár többször is. A gravitációs gerincnyújtó pad egy nagyszerű reggeli ébresztést ad, este pedig hozzásegít egy pihentető éjszakai alváshoz.
Használhatod fitness edzés kiegészítéseként a megdolgoztatott hát, derék, csípő és lábak nyújtására, vagy egyszerűen használd a hátfájás és izomfeszültség megszüntetésére.

Milyen dőlésszögben használjam?
Kezdőknek ajánlott egy enyhe szögben kezdeni (kb.: 20-30 fokos vízszintes túli) az első hetekben, amíg nem lesz teljesen megszokott és komfortos érzés a gravitációs nyújtópad használata. A teljes ellazuláshoz a testnek meg kell szoknia ezt a szöget, mielőtt egy nagyobb dőlésszögre váltunk.
20-30 fok: Ebben a szögben már nyúlnak az izmok, szalagok, jobb lesz a vérkeringés és a nyirokáramlás.
60 fok: Egy orvosi vizsgálat szerint - ahol műtéti úton ültettek be nyomásérzékelőt a harmadik ágyéki csigolyához - a beteg testsúlyának 60%-ra van szükség ahhoz, hogy a lumbális szakaszt megfelelő intenzitással nyújtsuk meg. Ez nagyjából megfelel a KiroMed gravitációs nyújtópad 60 fokos dőlésének. Ebben a pozícióban megtapasztalhatod a nyújtópad előnyeit a deréktájéki fájdalmak megszüntetésében, a szalagok izmok ellazulásában.
90 fok: Bár a 90 fok nem szükséges ahhoz, hogy megtapasztald a gerincoszlopod teljes tehermentesítését, a tapasztalatok azt mutatják, a felhasználók fele élvezi a teljesen függőleges szabad lógás élményét és a nyújtásnak azt a lehetőségét amit ez a szög kínál.
Szaggatott vontató: (felváltva 20-30 másodpercig a kívánt dőlésszög, majd vízszintes állapot váltogatva) vagy oszcilláció (ritmikus ringató oda-vissza) valójában a "preferált" módszerek változatosabbá tételére, relaxációra és a csigolyák közti salakanyag eltávolítására való.

Nem vagyok hozzászokva a fordított testhelyzethez. Nem lesz kellemetlen a nyomás a fejemben?
Természetesen az első alkalmakkor ez egy furcsa érzés lesz, hiszen ahhoz szoktunk, hogy a fejünk fent van. Fokozatosan kell hozzászoktatni a testünket ehhez a fordított állapothoz. Valószínűleg úgy fogod érezni nyomás van a fejedben és kipirul az arcod. A bőrpír a fokozott véráramlásnak és a hajszálerek kitágulásának az eredménye, ami ténylegesen több oxigént szállít az agyba a szemekhez, a bőrhöz és a hajhagymákhoz is. A nyomás érzet valójában a koponyán kívül történik az arc és a szemek tájékán. A koponyán belül vannak kompenzáló nyomások.
A megnövekedett vérellátás tápanyagokat, oxigént juttat az agyba. Egy tanulmány kimutatta, hogy az agyműködés 7%-kal gyorsabb és 14%-kal pontosabb, míg fordított helyzetben vagy! Bármilyen kellemetlen érzetet okoz a felületi nyomásváltozás, rendszerint ez idővel csökken, ahogy megszokod a fordított testhelyzetet. Ha kezdő vagy és kényelmetlen ez a testhelyzet ne okozzon problémát, egyszerűen gyere vissza vízszintes állapotba és pihenj egy kicsit. Ezt nevezik „szakaszos" gravitációs nyújtásnak és ez egy nagyon hatékony módja annak, hogy segítsen megszokni a fordított világot. Próbáld az „oszcillációt" is, mely a ritmikus ringató mozgatás oda-vissza, és ez egy jó módszer a relaxáláshoz és a nyújtópad használatának megszokásához.

Előfordul, hogy amikor a fordított testhelyzetből visszaérkezem, fáj a hátam. Ez normális dolog?
Ennek több oka lehet. Hírtelen és hosszú ideig nyújtottad a hátizmaidat. Kezeld úgy a gerincnyújtást, mint egy edzés programot, hiszen az is. Olyan szalagokat, izmokat dolgoztatunk meg a nyújtással egy fordított testhelyzetben, amit alaphelyzetben nem nagyon használunk. Tartsd be a fokozatosság elvét egyébként úgy jársz, mint a hírtelen edzéssel, izomlázad lehet melyet fájdalomnak érzel.
Túl gyorsan térsz vissza álló helyzetbe: amikor fordított testhelyzetben megnyújtjuk a gerincoszlopot a csigolyák eltávolodnak egymástól, és felszabadulnak a nyomás alól az addig nyomás alatt lévő idegek. Amikor visszaérkezünk álló helyzetbe, ugyanúgy nyomás alá kerül a gerincoszlop és terheljük a csigolyákat. Ha túl gyorsan történik meg a visszaérkezés, lehet hogy bizonyos nyomás alatt lévő idegek hírtelen kapnak egy fokozottabb nyomást, ami járhat kellemetlen érzéssel. Azt ajánlom, hogy leszállás előtt egy kisebb dőlésszögben (30-40 fok) pihenj egy pár percet, vízszintes pozícióban feküdj még egy keveset, hogy a gerincedet ne érje hírtelen összenyomó hatás. Lassan, fokozatosan térj vissza az alapállapotba.
Ne feledd, ha rendkívüli fájdalmat tapasztalsz a kezelés során, hagyd abba a kezelést és beszélj a kezelőorvosoddal!

Egészségügyi kockázata van-e a gravitációs nyújtópad használatának?
A gravitációs nyújtópadterápiás rendszere kedvező hatással van a szervezetre. Helyesen és a szabályokat betartva semmivel sem kockázatosabb, mint bármely más fitness eszköz használata.
Vannak azonban olyan egészségügyi problémák, melyeknél fokozott a kockázat illetve nem javasolt a használat. Az alábbi listánk nem teljes, minden esetben kérdezd meg kezelőorvosod, hiszen ő ismeri az egészségi állapotodat, kórelőzményedet és az esetleg folyamatosan szedett gyógyszereid hatását.

Ha valakinek összenőtt csigolyái vannak, használhatja-e a gerincnyújtó padot?
Sok fajtája van a fúziós műtéteknek. Néhány beteg tapasztalata szerint segít a gerincnyújtó pad használata. Azt javasoljuk, akinek fúziós műtéte volt feltétlenül konzultáljon az orvosával, mielőtt gerincnyújtó padot kezdene használni.

Gerincferdülés esetén használ-e a gerincnyújtó pad?
Általánosságban azt lehet mondani, minél hamarabb kezdje el használni a gerincnyújtó padot. A fordított gerincnyújtás segít lassítani a scoliosis hatásait esetleg vissza is fordítható ez az állapot. Bármely életkorban hasznos, de különösen mielőtt a csontok teljesen megkeményednek 12-16 éves korban. Ebben az esetben a gyermek a gerincnyújtó pad használatához felnőtt segítségét igényli.
Sok oka lehet a scoliosisnak. A legtöbb gyermekkori gerincferdülés csont rendellenességek, meszesedéses betegségek, melyekre nagyon jó hatással van a gravitációs gerincnyújtó pad használata. Néhány ok problematikus lehet a gerincnyújtó pad használatát illetően (csont-fertőzés, a rák, kompressziós törés). Itt is azt javasoljuk, kérdezze meg kezelőorvosát, nincs-e valamilyen kizáró ok.

Elkezdtem használni a gerincnyújtó padot, és visszaérkezéskor szédülök?
Ezekben az esetekben ismételten felhívjuk a figyelmet a fokozatosság betartására. A fordított testhelyzetből való visszaérkezéskor lassan kerüljünk alapállapotban, hagyjunk időt a szervezetünknek visszarendeződni az eredeti állapothoz, pihenjünk vízszintes helyzetben, és lassan térjünk vissza alapállásba. Egy pár alkalom után el fog múlni a szédülés, hozzászokik szervezetünk a megváltozott testhelyzethez, véráramláshoz.

 

A LEGGYAKORIBB ESETEK, AMIKOR NEM JAVASOLT A HASZNÁLATA:

  • gerinctájéki tumor
  • szürkehályog, zöldhályog, levált szemideg hártya,valamint kötőhártya gyulladás
  • terhesség második szakasza
  • ágyék- és hasi sérv
  • szív és keringési problémák
  • beépített szívritmus szabályozó
  • magas vérnyomás, meglévő stroke, agyi keringési probléma
  • gerincsérülés, gerincvelői sérülések
  • csontritkulás, gyógyulatlan törés, orvosi protézis
  • vérrögképződést gátló gyógyszerek szedése beleértve a magas dózisúaszpirin szedését is
  • reuma, köszvény, izületi gyulladás
  • rosszindulatú daganat
  • középfülgyulladás
  • kizáródott porckorongsérv
  • lázas, gyulladásos állapot
  • kezeletlen magas vérnyomás (A gyógyszerrel beállított vérnyomás már lehetővé teszi a használatot)
  • csontvelőgyulladás
  • heveny ideggyök gyulladás (acut radiculitis)
  • TBC
  • TIA 
  • extrém túlsúly

A porckorong.hu gravitációs állvány tízparancsolata: 

  1. Az állványt reggel rövidebb, este hosszabb ideig használd.

  2. Ha este lógsz a denevérpaddal, utána rossz helyzetben már ne ülj. Ha van rá mód, a lógás után feküdj le.

  3. Ha valaki ülő munkát végez, akkor célszerű a lógást a munka utánra, és nem a munka előtti időszakra időzíteni.

  4. A lógás időtartamát inkább az határozza meg, hogy a bokád és a fejed/szemed hogyan bírja a fordított testhelyzeteket.

  5. A porckorong.hu gravitációs pad szabálya sérv esetére: inkább kevésszer lógj sokáig. ( pl. 1 x 10perc)

  6. A porckorong.hu gravitációs állvány szabálya degeneráció/vízvesztés esetére: egy perceket lógj sokszor, pár másodperces vízszintben pihenéssel. ( pl. 10×1 perc) 

  7. A porckorong.hu biztonsági és hatékonysági szabálya: ha nagy a sérved, vagy erős az izületi érintettség, akkor lógj hason, párnával a hasad alatt. ( lsd. videó fent) 

  8. Minél veszélyesebb az eseted ,annál nagyobb legyen a párna ( spondylolisthesis esetén csak hason párnával!!!!) 

  9. Sose alkalmazd a gravitációs padot önmagában, mert tartósan nem lesz hatékony.

  10. Használat előtt kérd ki a kezelőorvosod tanácsát: zöldhályog, magas vérnyomás, korábbi agyi történések esetén kerüld a használatát. 

Bene Máté Zoltán gyógytornász " tollából"  témába vágó videók :

A gravitációs állvány...tényleg jó?
Miben más, mint a denevérpad, és valóban jó-e gerincsérv / porckorongsérv kezelésére? Miben más a kiromed, a kettler appolo, és a denevérágy? Jó-e nyaki sérvre az antigravitációs állvány?

Gravitációs állvány ingyen
otthoni segítség porckorongsérv esetén....